Metro Station/Metro Station

Jo nu ska jag gå packa kläderna som jag hoppas är torra. Drar snart till Finland. Ta ska ta båten Silja Europa (var pappa jobbade största delen av min barndom, nästintill uppvuxen på den båten). Inlägget har jag gjort tidigare så jag har inte suttit och gjort det här inlägget sådär på fem minuter. jaja Hejdå! Njut av albumet! Ska gå klunka i mig min RedBull nu, för jag kunde inte somna, så ingen sömn har jag fått i natt. I NEED SOME ENERGY! Ciao!



För mig kommer det vara svårt att vara kritisk mot den här plattan, jag älskar näst intill varenda låt i det här albumet. Men jag tänkte; för att jag ska se dem live om två dagar (!) (Onsdag) i Helsingfors så kanske det är dags att göra en recension av deras album.

I bandet Metro Station står Trace Cyrus och Mason Musso för sången och guittarspelet, Blake Healy spelar synthen och Anthony Improgo trummar.


Trace och Mason träffade varandra genom deras syskon, Miley Cyrus och Mitchel Musso, under inspelningen av Disney serien Hannah Montana, var deras syskon spelade huvudrollerna. Trace och Mason delade samma intresse till musiken, Trace hade hört en massa musik som Mason gjort, genom MySpace. De började vara kreativa tillsammans. Strax därefter hittades Blake, honom hittade Trace i MySpace, då var Blake redan med i ett band som hette Synthetic Joy, och tackade nej då Trace frågade om han ville vara med i Metro Station, men han gick dock med på att göra en låt med dem. Där efter hittade de Anthony, och han blev den sista i bandet. De gjorde låten Seventeen Forever, och lade ut den i deras MySpace sida, låten fick enormt mycket uppmärksamhet, och strax därefter blev de erbjudna att få ett kontrakt, Blake lämnade då sitt dåvarande band och gick med i Metro Station i heltid.

Deras första och enda studioalbum heter Metro Station, och det är det albumet jag ska göra en recension om.

Om ni inte orkar läsa genom alla låtarna scrolla ner och läs sammanfattningen längst ner.


1. Seventeen Forever



Det här är en mysig låt. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga. En förbannat mysig låt. Äh kan inte säga mer. Lyssna själva. Det här är deras första låt som de gjorde. Seventeen Forever, hur bra låter det ju inte? Vem vill bli äldre? 17 en underbar ålder. Jag är sjutton om ni råkar undra. (någon i YouTube hade kommenterat att den här passar Twilight, måste hålla med, Bella vill ju bli vampyr, och stanna vid 17 års åldern för alltid, eftersom Edward inte kan åldras -och var sjutton då han blev en vampyr-) Låten passar då man sitter ute och tar det lugnt. Chillar, lever för stunden, för vem vill åldras?

2. Control



ÄLSKAR LÅTEN! Den här är en av de bästa i albumet, en av mina stor favoriter i albumet, om inte min absoluta favorit. Låten handlar ju om att släppa allt, inte kontrollera allt, och på så sätt, kontrollera allt. Eller något åt det hållet(hah*). Jag tycker den här låten är härlig pga elektroinslagen, den snabba rytmen, rockkänslan, och lyriken. För det mesta önskar jag att jag skulle släppa taget, och sluta försöka kontrollera allting. Låten tror jag kommer vara underbar att hoppa och dansa till under deras konsert! Älskar också deras Woah som de har lite här och var i låten!

3. Kelsey



JAG ÄLSKAR DEN HÄR LÅTEN MED! Bara så ni vet. ;) Låten är så urgullig! Skulle vilja att någon skrev en sådan låt till mig, eller att man hette Kelsey. ;) Låten är mysig och gullig, lugnt men ändå så har den lite uptempo. Låten passar då man sitter ute på terassen i sommarsol kanske äter eller dricker något gott.

4. Shake It



Låten som gjorde dem kända! Låten har en somrig känsla (vilket de flesta av deras låtar har enligt mig) och den är härlig. Passar till festen. Inte klubben direkt, passar bättre till hemmafester, kanske grillkvällen, strandpartyt? Jag har faktiskt tröttnat på låten en aning, men ändå så blir man alltid hyper när den kommer på TV, och jag kan tänka mig draget det kommer vara i konserten med den här låten. Låten som alla kan! :D Om du inte har hört den förut så rekomenderar jag att du ska lyssna på den, den fastnar! :D
5. Wish We Were Older



En till storfavorit! Den här och Control står på en delad första plats när det gäller Metro Station. Den här låten är ganska mycket motsatsen till Seventeen Forever (no shit liksom ;>) Jag tänker alltid på en klubb, mycket folk, lite plats, mörkt och stroblights, och en efterfest i någons hotellrum. Japp. Nej men den här låten, är nästintill perfekt. Lyriken passar perfekt med musiken, det älskar vi! Passar till, hm, låt oss tänka, klubben?(eller kanske inte, whateva) Jag gillar lyssna på den här låten när jag ska sova, brukar jag få en film i skallet. Det är kul. Den här låten är en storfavorit bland de flesta som lyssnar på Metro Station, därför tror jag att den här låten kommer vara underbar i konserten, alla hoppar och dansar, och sjunger med! Wonderful! Love it!
6. Now That We’re Done



Låten är rätt så ”rolig”, berättar rätt så mycket sanningen. Dock tycker jag inte musiken passar till lyriken. Jag menar, hela låten låter väldigt glad och så, men de sjunger om att han playade en tjej, sa till sina vänner att hon var asjobbig, medan han pratade och flirtade med henne i telefon, när hon gett upp och skaffat en ny kille så ångrar han sig, och ber om förlåtelse (väldigt ärlig, brukar inte livet vara rätt så mycket sådär?). Jag gillar inte den här låten så värst mycket, jag tycker att musiken ska matcha lyriken, och inte att musiken gör en glad, men texten bara inte passar in. Nä låten är helt okej, men inte en av mina favoriter.

7. True To Me



Mysig låt, söt, men tråkig. En helt okej att lyssna på när man sitter i bilen, eller allmänt vilken som helst resa, bussresa, tågresa, bilresa, flygresa (kan man säga så?), båtresa (äh kanske inte det då, eller kanske om det är en såndär kort resa, färja, men inte under någon kryssning.) .. and so on.
8. Tell Me What To Do



En rolig låt. Hah. Gillar låten. Borde lyssnas på då man gå ute i solen, kanske på väg till stranden? Kär? Jo då kanske du borde lyssna på den här låten. Mysig låt. Jag får verkligen en sommarkänsla av den här låten (vilket får mig att fråga mig själv varför jag inte har den här i min mobil?), ja, det är väl låten. ROLIG SOMMAR LÅT! Sådära. Då förstår ni i alla fall .. ;)
9. California



Bilresan, absolut, roadtrip, absolut! Låten är rolig. Verkligen när man kollar på den videon som jag har tagit ljudet ifrån, tryck på spelaren så kan ni se den. Jag har aldrig riktigt fastnat för låten, den är en chill-låt, men ja, det är nog allt. :)
10. Disco



En till storfavorit. Älskar låtar med elektro och lite inslag av rock! Det är det bästa, man bara vill hoppa och skrika och sjunga! Underbart!

(Kanske därför The Veronicas och Metro Station är en av mina favorit band vid tillfället)

Kommer nog svettas en massa under konserten på onsdag! Dansa och hoppa som en galning! (kanske tappa rösten för att jag kan varenda låt och kommer sjunga som bara den!) Speciellt till Shake it, Wish We Were Older, Control och Disco.

I det här albumet har jag inte riktigt någon låt som jag inte gillar. Jag har mina favoriter och låtar jag inte gillar lite mycket, men ingen jag direkt ogillar.

Låtar som är mina absoluta favoriter är Control och Wish We Were Older, och de jag gillar mindre är True To Me och California. Finns en massa mellan låtar, som är som är helt okej, Disco och Kelsey är de bästa mellan låtarna, Seventeen Forever och Shake It är mellan låtarna av mellan låtarna, mindre bra mellan låtarna är då Now That We’re Done och Tell Me What To Do.

Kommer nog bli en underbar konsert. Mycket svett, dans, sång och det bästa: FANTASTISK MUSIK! Älskar albumet! :D

Kommentarer
Postat av: ROXY

oh tack rar :)

gillar headern min sisådär, men kul med variatoon, tycker din är så snygg :D

hur mår du? :*

2009-06-15 @ 13:32:15
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0