The Veronicas/Hook Me Up

Vem har nu inte hört The Veronicas låt Untouched. En låt som jag tycker är näst intill perfekt. Den har en bra melodi, snabb rytm, och texten, ja den är inte den mest komplexa texten, vilket gör den underbar. Lätt att sjunga med.


Dessa två super snygga tvillingar (Lisa och Jessica Origliasso) har länge varit kända i deras hemland Australien, men har nu tagit över i stort sätt hela världen. Musiken de skapar är rockig med elektro inslag. En underbar kombination. Deras första album The Secret Life of  släpptes 2006, men albumet som gjorde dem världskända är albumet Hook me Up. Det är albumet jag ska göra en recension om!

(Genom YouTube kommer jag lägga in varje låt så ni själva kan bestämma vad ni tycker om låten. Musik är för individuellt för att jag ska kunna bestämma åt er vilka låtar som är bra och vilka som suger.)

Om ni inte orkar läsa genom varenda låt kan ni gå ner till sammanfattningen. Längst ner i inlägget.


1. Untouched



Som jag sa tidigare så tycker jag att den här låten i stortsätt är perfekt den har bra beat, bra riffs och bra text. En av mina storfavoriter i albumet! Låten kan lika gärna spelas hemma när man känner sig lite nere, lika gärna i festen eller kanske framför spegeln? Ja den passar till lite av varje tillfälle, dock så tycker jag själv inte låten är så somrig ;) Tänker mer på mörker när jag hör låten.

2. Hook Me Up



Jag gillar den här låten, den är en låt som lätt fastnar i skallen, dock så är den inget speciellt. I Australien så var den här låten första Singeln från albumet. Den var uppe i listorna, men ja, den är bra, men inte den bästa från albumet. Klubben? Ja visst! Framför Spegeln? Ja absolut! Musikspelaren? Jo där passar den bäst, där du kan lyssna på den lite var som helst och få rätt beat medan du går. :D


3. This is How it Feels



Jag lyssnade på den här låten när jag skulle sova, det gick inte så bra att somna. ;) Låten har ganska högt tempo och är rätt så skrikig i bitar. Det här en låt som är rolig framför spegeln, i duschen, en låt som är skön att lyssna på när man är ensam. Jag gillar verkligen elektro melodin i låten och det "hackiga", det ryckiga. :D

4. This Love



Personligen tycker jag att det här är en ganska tråkig låt. En sån låt som man kan lyssna på när man sitter långa sträckor i bilen, tåget, planet eller bussen och vill somna. En låt som man kan somna till, nja, inte när man ligger i sängen, men när man som sagt sitter i bilen eller tåget. :) Allmänt så tycker jag att det här är en tråkig kärleks låt.


5. I Can't Stay Away



Den här låten är en av deras bra låtar. En låt som man kan lyssna på på bussen och bara fastna med blicken och hamna i sin egna lilla fantasi-drama-värld där man själv är tillsammans med den snyggaste personen i världen och det bara är drama, man vill ha varandra och ändå så verkar allting bara bli fel, och vipps så är man framme, eller så har man åkt förbi sin stationen man skulle av i. Låten tycker jag griper tag i en, den har musik som är underbar och deras röster är underbara. Perfekta till låten.

6. Take Me on The Floor



Allvarligt, den här låten är som gjord för klubben, discot, festen. UNDERBAR! Man dansar med den här sjukt snygga personen (alla är snygga när man fått i sig ett par drinkar) och man dansar väldigt nära, man vill inte tiden ska gå, klubben stänger ju snart. Den här låten är underbar, och faktumet att de sjunger "I wanna kiss a girl" två gånger och sedan en gång med boy istället för girl är ju för underbart! (vet inte riktigt varför jag älskar det men det gör jag) :D Deras lallande i låten är ger en fest känsla, gillar det! Låten är absolut gjord för festen, och kanske spegeln. :D


7. I Don't Wanna Wait



Den här låten är en som fastnar i huvudet, när jag vaknade idag så spelades den här låten i mitt huvud. Låten är en helt okej låt. De har bättre låtar men också sämre. En av deras rätt så "lugna låtar", med ehm fiol spel i början? :)

8. Popular



Det här är min absoluta favorit i albumet! En låt som ger en bra självkänsla, man lyssnar på den och går runt i stan och känner sig bäst, kanske till och mer småflinar lite då och då, och folk kollar på en och undrar, vem är hon? Låten har skön text och rytm. Låten är bra innan festen, då man fixar sig. Man får rätt feeling inför kvällen. Låten är perfekt framför spegeln och i duschen.


9. Revange is Sweeter (Then You Ever Were)
*Ignorera Harry Potter skiten i början, kunde inte hitta en bättre version i YouTube och att den tar slut bara sådär*



I låten finns det delar jag älskar och delar jag inte gillar. Delar som är bra och delar som är tråkiga. Jag älskar hur de sjunger på ett skrikigt sätt, med raspig röst. Refrängen är bra, men verserna är lite, ja, tråkiga. Jag gillar övergången från versen till refrängen mest. Det raspiga skrikiga sången. Underbart. :)
*Letade skit länge, och så skriver jag sådär tråkigt fy fasike*

10. Someone Wake Me Up



Den här låten är en sådan låt som varje gång den börjar spelas så byter jag låt, automatiskt. Spead Your Wings and Fly-låt. Jag gillar inte den. Gillar inte musiken, inte texten, inte rytmen. Albumets sämsta låt enligt mig.


11. All I Have



Jag älskar den här låten, det är en sån där låt som man sätter på då man ligger i sängen men inte kan somna. Man lyssnar och ser en film framför sig. Låten har drag, och en av deras rockigaste låt. Texten berättar så mycket, och deras röster passar perfekt till den. Det är så förbannat mycket känsla i deras röster, det är som om låten kommer direkt från hjärtat.

12. In Another Life



Också en väldigt rockig låt. Låten är en klyshig kärleks låt, om the one, men, ja, att det inte riktigt går. Blä. Jag vet inte, låten är fin i sig, men, äh jag vet inte. Första kärleken som inte riktigt funkade. Ja, om du har gjort slut med din första kille, eller tjej, så är den här låten kanske bra för dig. Inte fan vet jag, jag gillar inte låten. Passar när man ska sova, lugn och fin, dock så blir den rockig mot slutet.

13. Goodbye to You



Jag gillar inte heller den här låten, den här är en sådan låt att när den kommer så byter jag. Låten har drag, och ehm, texten är lite tråkig. Den här låten är en typisk sista låt i albumet. Namnet heter något med Hejdå, och, ja.. Det är väl i stort sätt det låten handlar om.



I Albumet finns ett par dåliga låtar, men när jag tänker på albumet så minns jag ändå bara de bra låtarna (Vilket är bra för The Veronicas). Min absoluta favorit är Popular. Där efter Untouched, Take Me on the Floor och All I Have. Someone Wake Me up är enligt mig den sämsta låten i hela albumet. Ett par andra låtar som man byter när de är på är Goodbye to You och In Another Life.

Säg vad ni tycker om albumet i kommentarerna!
Läs mer om The Veronicas i deras officiella hemsida HÄR.

Allt för mig nu! Hejdå!

Låtarna är från YouTube, bilderna från deras hemsida.

Kommentarer
Postat av: F:)NNY

Detta album är faktiskt ett av de få album där jag älskar ALLA låtarna! Från deras tidigare album är heavily broken, when it all falls apart och everything i´m not mina favoriter.

2009-05-11 @ 15:46:33
URL: http://fofanonony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0